Kurumsallaşma

Kurumsallaşma, yazılı kurallar çerçevesinde sistemli bir yönetim şekli kurmak olarak kısaca özetlenebilir. Sürdürülebilir büyümeyi sağlamak ve nesiller boyu yaşayan bir şirket oluşturmak için kurumsallaşma uygulamalarının geliştirilmesi şarttır. Aksi takdirde etkin insan kaynakları yönetimi, iyi çalışan bir yönetim kurulu ve kontrol edilebilir ve denetlenebilir şirket yönetim yapısı kurmak imkânsızlaşır.

krmsl01
Kurumsallaşma ile oluşturulan sistemli yapı şirketlerin krizlerden daha az etkilenmesini sağlarken aynı zamanda AB normlarına uyum için gereken yapısal düzenlemeyi de oluşturur. Bu sayede finansal kaynaklara kolay ve düşük maliyetli ulaşım sağlanırken menfaat sahipleri karşısında imaj ve güven de artırılır.

Yaklaşımımız
PH Danışmanlık Bölümü, gerçekleştirdiği danışmanlık hizmetlerinde şirket kültürü, sektörel farklılıklar, misyon ve vizyon, şirket büyüklüğü ve gelecek hedeflerini göz önünde bulundurarak her şirket için en uygun modeli oluşturur ve kurumsal yapılandırmayı bu doğrultuda gerçekleştirir.

PH Danışmanlık bünyesinde kullanılan ve uluslararası en iyi uygulamalardan yararlanılarak oluşturulmuş bir kurumsallaşma metodolojisi bulunmaktadır. Her şirketin farklı bir yapıya ve kurumsal kimliğe sahip olmasından yola çıkılarak, geleceği de öngörecek şekilde hizmet verilen şirket için en uygun kurumsallaşma modeli oluşturulur. Bu model şirkete özgü olup şirket ile ilgili alınan bilgiler ışığında hazırlanır, yöneticilerle paylaşılarak uygulamaya konur. Önerilen yapılanma modelleri her zaman uygulanabilir olur ve uluslararası standartlara paralel yaklaşımlar taşır.

Danışmanlık çerçevesinde gerçekleştirilen çalışmalar PH Danışmanlık bünyesinde ve danışmanlık yapılacak şirketler bünyesinde sürdürülür. Danışmanlık verilen şirket belli aralıklarla ziyaret edilir ve görüşmeler önceden alınacak randevularla işlerin aksamasına izin verilmeden sürdürülür.
Gerçekleştirilecek hizmet süresince şirketlerden alınacak tüm bilgiler “gizli bilgi” kapsamında kabul edilir ve üçüncü kişilerle hiçbir şekilde paylaşılmaz. Bu amaçla, Şirket yönetimi ile bir “gizlilik anlaşması” gerçekleştirilir.

Uygulama Adımları
Kurumsallaşma danışmanlığı hizmeti 4 ana bölümden oluşmaktadır.

  1. Bölüm: Bilgi toplama ve doküman analizi
    • Şirketin mevcut yönetim yapısının analizi amacıyla ihtiyaç duyulan dokümanların alınması ve incelemenin yapılması
    • Şirketin; yönetim kurulu üyeleri, üst orta düzey yöneticileri ve kilit personeli ile bire-bir görüşmelerin yapılması
    • Şirket çalışanları ve üst yönetimine çapraz bilgi tedariki amacıyla anketlerin ve soru formalarının uygulanması
    • Elde edilen belge ve bilgilerin incelenerek mevcut durum tespiti ve analizinin yapılması
    • Mevcut durum tespiti ile yönetim kalitesinin geliştirilmesine yönelik önerilerin yer aldığı ‘YÖNETİM ANALİZRAPORU’nun Şirket yöneticileri ile birlikte değerlendirilmesi ve son hale getirilerek üst düzey yöneticilere sunulması
  2. Bölüm: Uygulama Alanlarının Belirlenmesi

Yapılan analizler çerçevesinde şirket değerini artırıcı ve işleyişine uygun yönetim mekanizmalarının belirlenmesi ve şirketin özelliklerine uygun olarak geliştirilmesi.

  1. Bölüm: Uygulama

Şirket içinde gerçekleştirilmesine karar verilen çalışmaların uygulanması

  1. Bölüm: Takip ve Denetim

Şirket içinde gerçekleştirilen çalışmaların takibi ve denetimi

Organizasyon yapısının geliştirilmesi

  • Organizasyon yapısının yeterliliğine ilişkin ölçümün yapılması,
  • Ölçüm sonuçlarına göre organizasyon yapısında etkinliği artıracak düzenlemelerin yapılması,
  • Organizasyonda yer alan birimlerin ve bu birimlerde görev alan kişilerin görev, yetki ve sorumluluklarının belirlenmesi, netleştirilmesi

Şirketin kurumsal kültürünü geliştirmeye yönelik çalışmaların yapılması

  • Misyon ve vizyon oluşturulması,
  • Disiplin Kurulu oluşturulması
  • Disiplin ve Ödül yönetmeliğinin oluşturulması/geliştirilmesi
  • Etik Kuralların oluşturulması/geliştirilmesi
  • Şirket içi birlikteliğin sağlanması için

İnsan kaynakları yönetiminin geliştirilmesi

  • İnsan kaynaklarından sorumlu bir bölüm kurulması/geliştirilmesi
  • Çalışan memnuniyet ölçümlerinin (periyodik) yapılması,
  • Kariyer planlaması sisteminin oluşturulması,
  • Eğitim politikasının oluşturulması,
  • Oryantasyon sisteminin kurulması,
  • Ücretlendirme politikasının oluşturulması,
  • Çalışan hedeflerinin belirlenmesi,
  • Performans ölçüm sisteminin kurulması,
  • Prim sisteminin yerleştirilmesi,
  • Çalışan motivasyonunu ve performansını artıracak öneriler getirilmesi

Denetim ve kontrol

  • Şirketlerde iç kontrole yönelik COSO Model Analizinin yapılması ve risk tablosunun çıkarılması
  • İç Denetim Birimi’nin oluşturulması
  • İç kontrol sisteminin oluşturulması

Şirket içi şeffaflık ve iyi iletişimin sağlanması

  • Şirket içi bilgilendirme politikasının oluşturulması,
  • Toplantı sisteminin kurulması,
  • Raporlama sisteminin oluşturulması/geliştirilmesi,
  • Şirketin güncel ve içeriği iyi hazırlanmış bir web sitesine sahip olması için gerekli desteğin verilmesi,
  • Bilgisayarlı iletişim için öneriler getirilmesi
  • Bilgi işlem ve otomasyon sistemlerinin etkinliğinin ölçümü ve geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulması

Yönetim kurulunun etkinliğinin artırılması

  • Yönetim kurulu çalışma esaslarının belirlenmesi,
  • Toplantı esaslarının yerleştirilmesi,
  • Üye yapısının düzenlenmesi için destek verilmesi,
  • Etkin ve sonuç alınabilen toplantı yapabilmek – toplantı kurallarının belirlenmesi
  • Gerekli olması halinde komitelerin oluşturulması,
  • Yönetim kurulunun performansının ölçümü,
  • Karar alma mekanizmalarının yerleştirilmesi